räksmörgås
Okt, 11 Inga kommentar

Räksmörgås

Fredagsklassikern som egentligen passar lika bra på en onsdag. Om du vill servera som förrätt kan du minska mängden räkor. Färska räkor är godast att använda.
Läs mer >>
Kasslergratäng
Okt, 4 Inga kommentar

Kasslergratäng

Enkel och snabb vardagsrätt som med fördel kan göras kvällen före. Riven ost i påse innehåller ofta skummjölkspulver och därmed laktos. För en laktosfri variant kan du riva egen hårdost.
Läs mer >>
havre- och bananbars
Sep, 27 Inga kommentar

Havre- och bananbars

Hemgjorda bars är både godare och billigare än dem som finns att köpa i affären eller på gymmet. För dig som vill går det bra att tillsätta en skopa proteinpulver.
Läs mer >>
brownies
Sep, 27 Inga kommentar

Brownies

Favoritkakan som går att variera i det oändliga. Det här är ett bra grundrecept som jag har valt att smaksätta med valnötter men som går att smaksätta precis som du vill.
Läs mer >>
Banankaka
Sep, 27 Inga kommentar

Banankaka

Min mormors paradkaka, som väcker barn- domsminnen. Saftig och god med crunch av valnötter. Egentligen ska brunprickiga bananer användas, men det går lika bra med dem som är gula och mer FODMAP-vänliga.
Läs mer >>
Apr, 27 Inga kommentar

Tortilla espanola

Tortilla är en potatisomelett från Spanien. Enklaste sättet att lyckas med tortillan är att göra den i ugnen. För att göra den matigare toppas den här med skinka. Det går också bra att strimla skinkan och ha den i omeletten. Vill du ha den vegetarisk toppar du med grönsaker.
Läs mer >>