Apr, 28 Inga kommentar

Ratatouille med vildris och stekt halloumi

En grönsaksröra som bara blir godare ju längre den kokar. Vildris ger både mer tuggmotstånd och mer smak. Laga gärna dubbel sats och frys in. Ta fram och använd till exempelvis pasta. Vegan? Byt ut halloumin mot ett veganskt alternativ.
Läs mer >>
Apr, 28 Inga kommentar

Citronrisotto Verde

Det perfekta tillbehöret till tofu eller linsbiffar. Lägg ner grönsaker som zucchini, spenat, haricots verts och svarta bönor så har du en hel rätt! Vegan? Byt osten mot ett veganskt alternativ.
Läs mer >>
Apr, 23 Inga kommentar

Ingefärskick

Ingefära är bokstavligt talat roten till det goda. Den kallas antiinflammatorisk eftersom den har förmågan att minska inflammationer i kroppen. Dessutom är den bra för matsmältningen. Drick en shot varje dag!
Läs mer >>
tapenade
Okt, 18 Inga kommentar

Tapenade

Tapenade En salt provensalsk delikatess som med fördel läggs på en crostini. Glutenfria crostini nns på glutenfria hyllan i a ären.
Läs mer >>
räksmörgås
Okt, 11 Inga kommentar

Räksmörgås

Fredagsklassikern som egentligen passar lika bra på en onsdag. Om du vill servera som förrätt kan du minska mängden räkor. Färska räkor är godast att använda.
Läs mer >>
kyckling i ugn
Okt, 11 Inga kommentar

Kyckling i ugn

Vardagsrätt som sköter sig själv i ugnen och med milda smaker som passar hela familjen. För dig som inte vill stycka kycklingen går det bra att använda färdigstyckade kycklingdelar.
Läs mer >>
Maj, 14 Inga kommentar

Ugnsrostade rädisor

Rädisor är riktigt goda när de rostas i ugn. De blir söta, lite karamelliserade och behåller ändå sin krispighet. Det här är en perfekt sidorätt!
Läs mer >>