Feb, 12 Inga kommentar

Semla

Semla, hetvägg, fastlagsbulle eller fettisdagsbulle. Kärt barn har många namn.
Läs mer >>
Nov, 18 Inga kommentar

Vit kladdkaka

En lite ovanligare variant av kladdkaka men när du provat kommer du aldrig att vilja ha någon annan än den här!
Läs mer >>
Okt, 25 Inga kommentar

Paj med tre fyllningar

Ett något nyttigare pajrecept med kvarg som ger en saftigare pajdeg med mindre mängd fett. Kvarg och fetaost innehåller en liten mängd laktos, men båda finns att köpa laktosfria. Till pajerna passar det bra att servera en blandsallad.
Läs mer >>
Okt, 25 Inga kommentar

Filmjölksbröd

Glutenfritt jäst- och jäsfritt bröd perfekt att skiva upp och frysa in. Fullt med nyttiga fibrer, korn och frön.
Läs mer >>
Okt, 25 Inga kommentar

Glutenfri semla

Hetvägg, fettisdagsbulle eller semla. Kärt barn har många namn och det spelar egentligen ingen roll vad man kallar den, god är den oavsett. Här är en glutenfri och FODMAP-vänlig variant.
Läs mer >>
Okt, 25 Inga kommentar

Muffins

Muffins går att variera i det oändliga. Fyll formarna till två tredjedelar med smet och lägg i smaksättning, till exempel jordgubbar, blåbär, hallon eller nötter. Använder du sylt, lägg i den efter att du fyllt formarna till en tredjedel, likaså med nötter.
Läs mer >>
Okt, 25 Inga kommentar

Smulpaj

Kokos gör smulpajen extra god. Smaksätt den beroende på säsong med frysta eller färska bär.
Läs mer >>
Okt, 25 Inga kommentar

Vit kladdkaka

En lite ovanligare variant av kladdkaka men när du provat kommer du aldrig att vilja ha någon annan än den här!
Läs mer >>
Okt, 25 Inga kommentar

Morotskaka

En lite nyttigare kaka med morot och olja. Dessutom ett bra alternativ på födelsedagskalasetför barn som inte gillar tårta. Philadelphiaost innehåller små mängder laktos och finns även att köpa helt laktosfri.
Läs mer >>