Nov, 18 Inga kommentar

Nudelsoppa med kyckling, chili och koriander

En värmande kycklingsoppa med asiatiska smaker. Kycklingen kan bytas ut mot räkor men tänk då på att de ska tillsättas precis på slutet så att de bara blir precis varma. Har du svårt att hitta pak choi kan du byta ut den mot färsk spenat.
Läs mer >>
Okt, 31 Inga kommentar

Tomatsoppa med mozarella

Tomater innehåller antioxidanten lykopen som faktiskt blir ännu nyttigarenär den är uppvärmd. För den som vill ha en mustigare soppa går det bra att tillsätta en skvätt vitt vin
Läs mer >>
Okt, 28 Inga kommentar

Spenatsoppa med ägghalvor

Spenat innehåller järn och folsyra som är extra viktigt för kvinnor. Samtidigt är soppan både mättande och kalorisnål. Klipp gärna ner några skivor skinka i soppan för att öka mängden protein.
Läs mer >>
Okt, 25 Inga kommentar

Broccolisoppa med fetaostknäcke

Broccoli ska undvikas under elimineringsfasen, men de flesta klarar sedan att äta ca 50 gram. Välj gärna små buketter med mycket mörkgröna blommor och undvik stammen där fibrerna sitter. Fetaost innehåller små mängder laktos men finns att köpa helt laktosfri.
Läs mer >>
Okt, 25 Inga kommentar

Dillkyckling

En variant av den gamla klassikern dillkött. Eftersom kycklingen inte behöver koka lika länge går den betydligt snabbare att göra än dillkött med kalv eller lamm. Kycklinglårfiléär mer smakrik än bröstfiléen, men det går bra att använda vilket som.
Läs mer >>