kreolsk gryta
Okt, 4 Inga kommentar

Kreolsk gryta

Mustig gryta med mycket smak. Egentligen ska den innehålla syltlök, som inte är tillåtet. Du kan däremot prova en mindre mängd, då syltlök vanligtvis tolereras bättre än vanlig lök.
Läs mer >>
Okt, 31 Inga kommentar

Tomatsoppa med mozarella

Tomater innehåller antioxidanten lykopen som faktiskt blir ännu nyttigarenär den är uppvärmd. För den som vill ha en mustigare soppa går det bra att tillsätta en skvätt vitt vin
Läs mer >>
Okt, 28 Inga kommentar

Spenatsoppa med ägghalvor

Spenat innehåller järn och folsyra som är extra viktigt för kvinnor. Samtidigt är soppan både mättande och kalorisnål. Klipp gärna ner några skivor skinka i soppan för att öka mängden protein.
Läs mer >>
Okt, 25 Inga kommentar

Broccolisoppa med fetaostknäcke

Broccoli ska undvikas under elimineringsfasen, men de flesta klarar sedan att äta ca 50 gram. Välj gärna små buketter med mycket mörkgröna blommor och undvik stammen där fibrerna sitter. Fetaost innehåller små mängder laktos men finns att köpa helt laktosfri.
Läs mer >>
Okt, 25 Inga kommentar

Carbonara

Klassisk pastarätt som går att göra lite som man vill. Knaperstek gärna baconet så ger det ordentligt med smak. Blanda ner äggulorna i såsen eller servera dem råa till.
Läs mer >>
Okt, 25 Inga kommentar

Italiensk kycklingpasta

En riktigt smarrig pastarätt. Soltorkade tomater i olja kan innehålla vitlök. Därför använder vi naturella torkade tomater som inte ligger i olja. Dessa är ganska salta så smaka av vartefter.
Läs mer >>
Okt, 25 Inga kommentar

Köttfärssås

Alla har vi vårt eget favoritrecept på köttfärssås. Den här är utan lök och vitlök och fungerar även som grund i lasagne. Eftersom den drygas ut med riven morot blir den saftig och merfiberrik. Matlagningsgrädden ger en rundare smak, men kan uteslutas.
Läs mer >>