Apr, 28 Inga kommentar

Vegobowl

En snabb vardagsrätt där du kan använda de grönsaker du har hemma. Vegan? Hoppa över ägget och lägg eventuellt till lite tofu istället.
Läs mer >>
Apr, 28 Inga kommentar

Tofuwok med grön curry

Att hitta en currypasta utan vitlök är snudd på omöjligt, så den får man göra själv. Det som blir över kan du förvara i kylen och använda till annat.
Läs mer >>
Apr, 28 Inga kommentar

Fruktiga glasspinnar

Det är inte alltid lätt att hitta FODMAP-vänliga glasspinnar så det är lika bra att göra dem själv. Gör dubbel sats och frys in så har du att bjuda på. Vegan? Byt den turkiska yoghurten mot havreghurt.
Läs mer >>
Apr, 23 Inga kommentar

Magbalans smoothie

Den här smoothien innehåller en massa prebiotiska fibrer som är bra näring för våra tarmbakterier. Och dem ska vi vara rädda om. Ge dem rätt mat och i gengäld håller de dig frisk och glad. Vegan? Välj havreyoghurt.
Läs mer >>
tom kha gai
Okt, 11 Inga kommentar

Tom khai gai

Äkta Tom Kha Gai görs på galangalrot, som finns i välsorterade livsmedelsbutiker eller i asiatiska butiker. Om du inte hittar den går det bra att ersätta den med ingefära.
Läs mer >>