linssoppa
Okt, 11 Inga kommentar

Linssoppa med kokos och broccoli

Matig soppa med len smak. Konserverade linser innehåller inga FODMAPs, eftersom de vattenlösliga fibrerna går ut i spadet. Servera gärna soppan med en bit rostat glutenfritt bröd.
Läs mer >>
sydfransk kycklinggryta
Okt, 11 Inga kommentar

Sydfransk kycklinggryta

Härliga smaker av dragon och timjan. Aubergine är tacksamt att använda i grytor, eftersom den suger åt sig saften och blir extra smakrik.
Läs mer >>
kyckling i ugn
Okt, 11 Inga kommentar

Kyckling i ugn

Vardagsrätt som sköter sig själv i ugnen och med milda smaker som passar hela familjen. För dig som inte vill stycka kycklingen går det bra att använda färdigstyckade kycklingdelar.
Läs mer >>
färsfylld paprika
Okt, 4 Inga kommentar

Färsfylld paprika med tzatziki

Den här rätten går att göra med vilken färs som helst. Tzatziki till görs på vitlöksolja. För extra vitlökssmak kan du rosta vitlök i olja först och ta bort bitarna innan du steker grönsaker och färs.
Läs mer >>
biff stroganoff
Sep, 27 Inga kommentar

Biff stroganoff

Husmansrätt där röd paprika får ersätta champinjonerna. Använd mört nötkött, till exempel rostbiff eller lövbiff.
Läs mer >>
Jun, 22 Inga kommentar

Marinad för magen

Här bjuder vi på ett par FODMAP-vänliga recept på marinad till grillningen. Färdiga marinader innehåller ofta både lök och vitlök eller så står det bara kryddor på innehållsförteckningen vilket kan betyda att löken gömmer sig där.
Läs mer >>