Välkommen till yoga för magen!

Många med IBS, eller andra mag-och tarmbesvär, har en komplicerad relation med sin mage. För många är magen förknippad med besvär, oro, smärta och obehag. För mig, säkert även andra, så var det brist på kontakt, eller att överhuvudtaget känna magen som var utmaningen. Under många år hade jag försökt undvika magen, glömma och gömma magen. Syftet med den yoga som vi erbjuder dig här är att skapa en kontakt med en del av dig som vanligtvis kanske är svår att få kontakt med och att känna. Det är en lugn form av yoga och du behöver inga förkunskaper.

Kontakten med din kropp är den viktigaste grunden i att utöva säker yoga. Att du lär känna dina gränser och respekterar dem. Om du inte har en yogamatta kan du lägga dig på ett lite mjukare underlag som inte glider tex en filt ovan på en matta.

Nyfiken på mer om yoga – du hittar mig i Älska din mage-bloggen!

Jenny Sands
Yogainstruktör Belly Balance

Utforska

Utforska din mage med hjälp av andetaget

Hitta

Hitta din naturliga styrka i magen

yoga för magen

Känn effekten av aktiv återhämtning

Vila

Tillåt vilan vara del av din magträning

Varje dag-01

Ditt dagliga yogapass för magen